Zapewne wielu uprawiających współczesne karate zastanawiało się dlaczego istnieje obecnie tak wielka liczba odmiennych styli skoro pochodzą one ze wspólnego źródła, którym było przed wiekami Okinawskie To-de. Analizując historie karate łatwo zauważyć, że styl jest niczym innym jak tylko indywidualną interpretacją metod i technik dokonaną przez określonego mistrza. Sposób w jaki rozumiał on i praktykował wyuczone techniki był następnie kontynuowany przez jego uczniów tworząc styl. Wielu prekursorów tej dyscypliny na Okinawie podróżowało niegdyś do chińskiej prowincji Fujian, z którą łączyły Okinawe stosunki handlowe i dyplomatyczne. Jednak tylko nielicznym udało się posiąść gruntowną wiedzę i umiejętności w zakresie określonego stylu jako że opanowanie chińskich Quan wymagało niejednokrotnie treningu przez całe życie. Trafiali oni do chińskich mistrzów różnych systemów, którymi były głównie: styl pieści tygrysa, styl smoka, białego żurawia oraz tzw Arhat Boxing. To co zdołali się nauczyć przywieźli ze sobą na Okinawe gdzie wzbogacone o lokalne metody walki zostało przez nich ponownie zinterpretowane w indywidualny sposób w zależności od predyspozycji fizycznych danego mistrza, jego osobowości, warunków kulturowych oraz czasów w jakich żył. Jednym z takich pionierów okinawskich sztuk walki był Aragaki Tsuji Peichin Seisho- postać stosunkowo mało znana w historii tym niemniej ciesząca się wielkim autorytetem w tamtych czasach na Okinawie. Od niego to właśnie wielu znanych mistrzów pobierało swoje nauki, między innymi Higashionna Kanryo, Chitose Tsuyoshi (twórca Chito-ryu) a także Toyama Kanken. Najbardziej znane postacie w historii karate Itosu i Higashionna wspominają Aragaki jako wybitnego eksperta zarówno Tou-di jak i Kobudo.
Kim był Aragaki Seisho? Historia niewiele mówi na jego temat. Wiadomo że mistrz Aragaki urodził się w 1840 r , a zmarł w 1920 oraz, że pochodził z klasy peichin. Jako władający biegle językiem chińskim pełnił funkcje tłumacza w systemie sądownictwa a także towarzyszył dyplomatom chińskim odwiedzającym Królestwo Ryukyu. Funakoshi Gichin (1868-1957) napisał, że Aragaki studiował Gongfu u Wai Xinxian. Wiadomo również, że często podróżował do Chin między innymi w 1866r towarzysząc chińskiemu Saposhi (wysłannikowi), który odwiedził Królestwo Ryukyu. Do innych znanych z historii faktów należy opis uroczystości, która odbyła sie w Ochayogoten - wschodnim ogrodzie zamku Shuri zorganizowanej z okazji wizyty ostatniego chińskiego Saposhi - Zhao Xin, w marcu 1867r. W programie tej uroczystości obok okinawskiego tańca folklorystycznego znalazły się również pokazy Bu-jutsu - sztuki walki w wykonaniu Maeda Chiku Peichin oraz Aragaki Tsuji Peichin. W programie pokazu mistrz Aragaki wykonał kata Jusanpo (Seisan), natomiast obydwaj mistrzowie zaprezentowali wspólnie zaaranżowaną walkę przy użyciu Sai, Bo oraz Tinbe (tarcza i ostrze) jak również techniki Toudi-jutsu - walki bez broni. Aragaki usystematyzował wiele oryginalnych ćwiczeń wypracowując z czasem własny styl znany jako Aragaki-ryu, który był w tamtych czasach bardzo popularny na Okinawie. Dziś wielu z nas ćwiczy formy wypracowane przez Aragaki często nie zdając sobie nawet sprawy, że jedne z najstarszych wersji kata takich jak: Seisan (Hangetsu), Niseishi (Nijishiho), Sochin oraz Unshu są właśnie autorstwa Aragaki. W formach tych wyraźnie widać elementy chińskich styli. Aragaki pozostawił również swój ślad w Kobudo szczególnie Bo-jutsu znane dziś jako Aragaki-Bo.